والدین و کودکان ؛ ۹ دیدگاهی که باعث سوءتفاهم و رنجیدن فرزندتان میشود

گاهی والدین دیدگاه‌های متفاوتی دارند و این موجب رنجیده شدن کودکان می‌شود، در این جا ۹ سوء تفاهم والدین درباره‌ی کودکانشان آورده شده است :

۱- کودکان منطقی نیستند: آن‌ها عقلشان کامل نشده، پس سعی نکنید دلیل منطقی برای آن‌ها بیاورید.
۲- بچه‌ها به اندازه‌ی کافی باهوش نیستند: برخلاف تصور والدین بچه‌ها خیلی باهوش هستند، چون آن‌ها سوالاتی می‌پرسند که برای خود بزرگ‌ترها هم سوال است.
۳- کودکان دوست دارند شما دوستشان باشید: واقعیت این است که آن‌ها دوست ندارند، آن‌ها می‌خواهند شما پدر و مادرشان باشید.
۴- بچه‌ها به هرچیزی که می‌گوییم توجه می‌کنند: آن‌ها به گفته‌های شما توجه نمی‌کنند بلکه به کارهایی که انجام می‌دهید توجه می‌کنند.
۵- کودکان از اینکه شما بمیرید، می‌ترسند: این بزرگ‌ترین ترس آن‌ها نیست، آن‌ها از اینکه به اندازه‌ی کافی خوب نباشند تا شما دوستشان داشته باشید می‌ترسند.
۶- زیبا ترین چیز در دنیا نوزاد تازه متولد شده است: اکثر نوزادانی که تازه به دنیا می‌آیند بسیار زشت هستند تا زمانی که چند ماه از تولد آن‌ها بگذرد.
۷- بچه‌ها می‌خواهند شما پول بیشتری برای آن‌ها خرج کنید: این تصور اشتباهی است، آن‌ها دوست دارند زمان بیشتری با آن‌ها بگذرانید.
۸- کودکان را می‌توان با تنبیه بدنی کنترل کرد: شما نمی‌توانید با این کار رفتار آن‌ها را کنترل کنید، تنبیه آن‌ها موجب می‌شود از شما متنفر شوند.
۹- فرزندم فکر می‌کند من یک پدر یا مادر عالی هستم: آن‌ها درباره‌ی شما همچنین فکری نمی‌کنند، کودکان فکر‌میکنند شما با محبت بیش از اندازیتان آن‌ها را تحقیر می‌کنید.
این سوءتفاهم‌های بین والدین و کودکان بسیار بیشتر از موارد ذکر شده هستند، برای اینکه این تفاوت دیدگاه‌ها را ازبین ببرید سعی کنید از جملاتی که موجب سوء تفاهم شما و فرزندتان می‌شود استفاده نکنید.

مهدکودک دوزبانه ماهبد
هدف ما پرورش کودکانی شاد است.
www.mahdemahbod.ir