ایده‌های عکاسی کودکان

عکاسی از کودکان می‌تواند بسیار جالب و هیجان انگیز و در عین حال یک چالش سخت باشد، اگر نتوانید در لحظه از کودک عکس بگیرید و ارتباط خوبی با او برقرار کنید. ما از ۱۲ عکاس معروف مخصوص کودکان درباره فوت و فن هایشان پرسیدیم و پیشنهادهای آنها را برایتان نوشتیم تا بتوانید از این راهکارها ایده بگیرید.

۱- وقتی عکس بگیرید که کودک نمی‌داند

 

کودکان به خودشان سخت نمی‌گیرند و راحت هستند. فیگورهای سخت و تصنعی برای آنها بی معنی است و عکاسی بیش از حد آنها را کلافه می‌کند. از کودک در حالی که حواسش نیست و بداهه عکس بگیرید.

 

۲- به کودک اجازه دهید که خودش باشد

 

اگر به او ایده ای دادید و در عکس آن را قبول نکرد ایده ی او را بپذیرید تا اگر عکس خوب نشد بتوانید برای عکس بعدی او را قانع کنید.

 

۳- یک ارتباط خوب و صمیمی

 

برای اینکه کودک با شما همکاری کند باید با او دوست شوید و با بازی و صحبت به او انگیزه همکاری بدهید با او حرف بزنید از علایق و سلیقه اش بپرسید و فضایی صمیمی برای عکاسی ایجاد کنید.

 

۴- جلب توجه کودک به عکاس

 

برای اینکه کودک در عکس به خوبی دوربین را نگاه کند و بخندد باید توجه ش بیشتر از محیط و اطرافیان به سمت عکاس جلب شود. عکاس با خنداندن کودک رقص و صداهای با مزه می‌تواند نگاه کودک را به سمت خود جلب کند.

 

۵- سخت گیر نباشید

 

در عکاسی از بزرگ سالان توجه به زاوایا و جزییات اهمیت بیشتری دارد، اما کودکان در عکس در اکثر زاویه ها چهره ای خوب دارند پس برای تنظیم زاویه ی عکس حساس نباشید و زمان کمتری بگذارید چون کودک سریع تغییر حالت می‌دهد.

 

۶- کودک را خسته نکنید

 

بهترین مدل‌های عکاسی کودک که با این حرفه آشنا هستند هم بیشتر از یک ساعت نمی‌توانند با عکاس همکاری کنند و زود خسته می‌شوند کودک از تکرار خسته می‌شود و کنجکاو برای دیدن دوربین و فضای اطراف، پس بهتر است قبل از خستگی او عکس هایتان را در زمانبندی مناسب بگیریرد.

 

۷- در عکاسی طبیعت از فضا و نور طبیعی استفاده کنید

 

با شناخت یک لوکیشن طبیعی و زمان نور و سایه ی مناسب قبل از زمان طلایی و در آن زمان عکس های خوبی میتوانید بگیرید که کیفیت آن را نور مصنوعی ندارد.

 

۸- لنز دوربین و تنظیمات

 

برای عکاسی از کودک باید لنز واید استفاده کنید تا تمام جزییات را بگیرد و حداقل لنز ۸۵ میلی متری باشد و ایزو دوربین را روی ۱/۱۶۰ تنظیم کنید تا سرعت شاتر بالا باشد چون کودکان یاد حرکت می‌کنند و در غیر این صورت عکس تار می‌شود.

 

۹- کسب درآمد از عکاسی کودک

 

اگر می‌خواهید عکاس کودک شوید برای موفقیت به تمرین بیشتری نیاز دارید و این تمرین را با کودکان اطرافیان و دوستانتان انجام دهید.

 

۱۰- تجارت جهانی با عکاسی کودکان

 

برای اینکه بتوانید عکس‌هایتان را از سرقت محفوظ کنید باید برای آنها واتر مارک از اسم و لوگوی خودتان درست کنید، تا برای جذب مشتری ها نمونه کارهایتان را ارائه دهید. عکس‌ها به سرعت در فضاهای مجازی دست به دست می‌شوند و شما فقط با داشتن واتر مارک و وبسایتی که ثابت کند این عکس از ابتدا در سایت شما بوده می‌توانید مالک آن عکس باشید.

 

۱۱- در عکاسی از کودکان اخلاق مند باشید

 

شاید عکاسی بدون حضور پدر و مادر کودک بسیار راحت تر باشد اما این نکته را بدانید که حتی اگر برای شما سخت تر شود، کودک این حق را دارد برای راحتی کنار پدر یا مادرش باشد. از کودکان بدون اجازه والدین آنها عکس نگیریرد و وارد حریم خصوصی هیچ کودکی بدون اجازه نشوید.

 

۱۲- از عکاسی لذت ببرید

 

عکاسی از کودک اگر علاقه وجود نداشته باشد کاری بسیار سخت است پس در این کار تا می‌توانید با علاقه وارد شوید و در عکاسی روش های فان و سرگرم کننده به کار برید.

مهدکودک دوزبانه ماهبد
هدف ما پرورش کودکانی شاد است.