ساخته های خلاقانه کودک

در روز های طولانی تابستان، و اوقاتی که زمان به کندی می‌گذرد و جمله ی «حوصله م سر رفته» را بارها می‌شنوید، بهترین راه حل استفاده از سلیقه و هوش  ساخته های خلاقانه کودک است. فقط کافیست چند وسیله ساده را با چسب و رنگ آمیزی کنار هم قرار دهید و البته از ایده های خلاقانه کودک غافل نشوید.

 

۱- سرویس چای خوری کاغذی

از کودک بخواهید بر روی مقوا ها نقاشی کند و با قیچی چند استوانه به عنوان فنجان و چند نعلبکی و قوری بسازید. و بعد از آن با کودک خاله بازی کنید.

۲-ریسه بادکنک

چند رنگ بادکنک باد کنید از کودک بخواهید روی بادکنک ها با ماژیک نقاشی کند و روی آنها نی های رنگی بچسباند. از درون نی ها نخ رد کنید. حالا یک ریسه بادکنک برای جشن گرفتن دارید.

۳-خوراکی های نمدی

با استفاده از نمدهای رنگی خوراکی های مخصوص خاله بازی برای کودک بسازید. مثل برش پیتزا، هویج، تخم مرغ نیمرو، تکه های نان و پنیر و هر خوراکی که کودک برای خاله بازی دوست دارد در بشقاب شما و عروسک هایش بگذارد.

۴-نقاشی با تفنگ آب پاش

چند کاغذ را با گیره روی طناب وصل کنید یا روی دیوار حمام بچسبانید. درون تفنگ های آبپاش رنگ بریزید و از کودک بخواهید با رنگ های مختلف به کاغذ ها شلیک کند. در نهایت شما چند نقاشی مدرن برای قاب کردن دارید.

۵-آکواریوم

از کودک بخواهید برای ماهی های کوچک اسباب بازی یک آکواریوم در شیشه مربا بسازد و درون آن تکه های سنگ و برگ مصنوعی قرار دهد. کودک می‌تواند این ماهی کوچک را از درون نقاشی هایش با قیچی ببرد و آنها را به دنیای جدیدی بیاورد.

مهدکودک دوزبانه ماهبد
هدف ما پرورش کودکانی شاد است.