راهکار برای خواب کودک

برای اینکه کودک شما شب ها به راحتی به خواب برود و بعد از آن روز شادی را آغاز کند بهتر است برخی نکات ساده ولی مهم را رعایت کنید تا با داشتن برنامه ی خوابی منظم زندگی راحت تری داشته باشید. برخی کودکان با توجه به شرایط ژنتیک و منزل بسیار بد خواب هستند و برای خوابیدن پدر و مادر را با چالش های سختی روبرو می‌کنند و این مسائل برای والدینی که صبح زود باید پر از انرژی به محل کارشان بروند بسیار مهم است. در این مطلب چند راهکار ساده را پیشنهاد داده‌ایم.

 

تنظیم ساعت بیولوژیک

بدن هر انسان دارای ساعت بیولوژیک است و طبق آن می‌تواند خود را برای بیداری و خواب تنظیم کند. کودک را شب سر ساعتی خاص به رخت خواب ببرید و سر ساعتی خاص تحت هر شرایطی بیدار کنید بعد از مدتی به صورت اوتوماتیک با کمترین دردسر به خواب می‌رود و به راحتی بیدار می‌شود. فضای اتاق را برای خواب تاریک و آرام کنید و قبل از آن هوای آزاد و پر از اکسیژن برای اتاق تنظیم کنید.

 

برنامه روتین قبل از خواب

قبل از خواب فعالیت های ساده‌ای را انجام دهید که با دیدن آنها مغز کودک آماده خواب شود. لباس نرم و مخصوص خواب به تن کودک کنید و رخت خوابش را کمی گرم کنید و یک کتاب قصه بخوانید و به کودک آرامش دهید.

 

برنامه غذایی و خواب

زمانی که کودک را به رخت خواب می‌برید باید کاملا سیر باشد و احساس گرسنگی یا تشنگی نکند. حتی اگر فاصله شام خوردن و خوابیدن کمی طولانی است قبل از خواب کمی غذای سبک که هضم راحتی دارد به کودک بدهید.

 

تخت کودک

کودک شما باید به خوابیدن در تختش عادت کند و این امر زمانی مهیا می‌شود که از دوران نوزادی او را به تخت خودش عادت دهید و در حالی که هنوز بیدار است و متوجه می‌شود او را در تختش بگذارید و حتی اگر نیمه شب پیش شما برگشت قبل از بیدار کردنش او را در تختش بگذارید تا فکر کند تا صبح در تختش بوده.

 

مهدکودک دوزبانه ماهبد
هدف ما پرورش کودکانی شاد است.