مراقبت از کودک و امنیت در برابر آفتاب در فصل تابستان

برای مراقبت از کودک و امنیت او در برابر آفتاب ، با شروع فصل گرما و رفتن به مسافرت های خانوادگی به این نکته دقت کنید که محافظت از پوست کودک را در برابر آفتاب سوختگی فراموش نکنید. آفتاب سوختگی علاوه بر درد و سوزش خطرات زیادی برای سلامت فرزند شما دارد که با رعایت نکاتی ساده می‌توانید به راحتی از آن پیشگیری کنید واز سفر خود دوچندان لذت ببرید. در اینجا به بعضی از این موارد اشاره می‌کنیم.

 

بازی در سایه برای جلوگیری از آفتاب سوختگی

 

هنگام بازی کودک را در زیر سایه قرار دهید. مثل سایه درختان، سایه سایبان و ساختمان و در ماه های گرم سال مثل تیر ماه و مرداد ماه در ساعات گرم روز نگذارید کودکان در معرض تابش آفتاب قرار بگیرند.

 

حتی در روز های ابری پیشگیری کنید

 

در روز های ابری با تصور اینکه تابش خورشید پوست را نمی‌سوزاند بسیاری استفاده از ضد آفتاب ها را بیهوده می‌دانند. در صورتی که در همین روزهای ابری نیز باید کودک را از اشعه uv محافظت کنید. البته این اشعه فقط از لباس رد نمی‌شود و باید علاوه بر صورت دست ها، گردن و گوش های کودک را با کرم ضد آفتاب با اس پی اف بالای ۱۵ بپوشانید.

 

پشت گردن را فراموش نکنید

هنگام بازی کودک بیشترین جایی که از بدنش آفتاب می‌خورد پشت گردن و پشت گوش‌هایش است چون در بیشتر مواقع نا خود آگاه پشت به آفتاب می‌نشیند بنابراین موقع زدن کرم ضد آفتاب این قسمت را فراموش نکنید تا گوش ها و پشت گردن هم در برابر آفتاب امنیت داشته باشند.

 

لباس های نخی برای جلوگیری از عرق سوز شدن

در فصل گرما لباس های نایلونی علاوه بر جذب بیشتر گرما و نور خورشید می‌توانند موجب عرق سوز شدن و حتی زخم در بدن کودک شوند. پس از این سبک لباس ها به هیچ وجه در طول روز و در هوای آفتابی تن کودک نکنید و فقط از لباس های نخی به تن کودک بپوشانید. دقت کنید قبل از عرق سوز شدن به قسمت هایی از بدن که بیشتر عرق می‌کند پودر یا کرم های مخصوص بزنید.

 

کلاه نقاب دار برای جلوگیری از آفتاب

در روزهای آفتابی بهتر است کودک کلاه های آفتابی با فلاپ بزرگ و دور تا دور بر سر بگذارد تا اگر در آفتاب قرار گرفت از پوستش محافظت شود.

 

عینک آفتابی

عینک های سبک و استاندار برای کودک بخرید و از چشم های کودک که بسیار مهم هستند در آفتاب محافظت کنید. دقت کنید روی لیبل عینک آفتابی (BSEN 1836:2005) این عبارت نوشته شده باشد. تا چشم های کودک  در برابر آفتاب امنیت داشته باشد.

 

ضد آفتاب های ضد آب

با استفاده از کرم های ضد آفتابی که همزمان ضد آب هم هستند از پاک شدن آنها در شنا و آب بازی خیالتان راحت می‌شود.

 

ویتامین D و دریافت آن از آفتاب

با ذکر موارد بالا لازم است بدانید هنگام تابش آفتاب ویتامین دی در زیر پوست بدن تولید می‌شود و بدن برای جذب کلسیم به این ویتامین نیاز دارد و همزمان با رشد استخوان ها و شکل گیری دندان های اصلی جذب کلسیم برای یک بدن سالم ضروری است و البته بهترین زمان برای آفتاب گیری پوست کودک در اوایل صبح و نزدیک به غروب است که تابش خورشید ملایم و کم خطر است و البته این به معنای عدم استفاده از کرم ضد آفتاب نیست.

 

مهدکودک دوزبانه ماهبد
هدف ما پرورش کودکانی شاد است.