بسیاری از مادر‌ها از حمام کردن نوزادان تازه به دنیا آمده می‌ترسند!

نگران نباشید، ما نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم تا با کمک این نکات نوزادتان را به راحتی حمام کنید. فراموش نکنید حین حمام نوزاد همیشه یک دست برای نگه داشتن کودک و دست دیگر برای حمام کردن اوست.

– اسفنج مناسب:

یک اسفنج مناسب نوزاد تهیه کنید، این اسفنج نباید هیچ آسیبی به پوست حساس نوزاد برساند. بعد از حمام اسفنج را تمیز بشویید و خشک کنید و در یک جا تمیز قرار دهید تا زمانی که دوباره از آن استفاده کنید.

– زمان بندی حمام نوزاد:

حمام کردن نوزاد بیش از ۲ بار در هفته می‌تواند پوست او را خشک و آسیب‌پذیر کند. شما باید زمانی از روز را برای حمام کردن انتخاب کنید که نوزاد گرسنه و خواب آلود نباشد ( بهتر است بعد از شیر دادن به نوزاد یک استراحت کوتاه داشته باشید سپس او را حمام کنید).

– شامپوی بچه:

نوزادان نیاز به چندین شامپو مختلف ندارند، یک شامپوی مناسب سر و یک شامپوی بدن که چشم نوزاد را نسوزاند کافی است.

– لوازم حمام نوزاد را آماده کنید:

قبل از شروع کردن به حمام نوزاد، تمام وسایل مورد نیازتان را آماده کنید. در بطری‌های شامپو را باز کنید تا هنگام استفاده درگیر باز کردن آن نشوید.

– از کسی کمک بگیرید:

اگر اولین بارتان است که نوزادی را حمام می‌کنید، بهتر است از کسی در این کار کمک بگیرید که تجربه دارد.

– استفاده از تشک وان مخصوص حمام نوزاد:

نوزادان در حمام مانند ماهی در دست لیز می‌خورند، این لیز خوردن بسیار خطرناک است شما می‌توانید یک تشک وان تهیه کنید تا از لیز خوردن نوزاد در حمام جلوگیری کنید و با کمک آن به راحتی نوزادتان را حمام کنید.

– دما سنج حمام :

در وسایل حمام نوزاد یک دما سنج بگذارید تا هنگام حمام کردن او دمای آب را چک کنید، پوست نوزاد بسیار حساس تر از پوست بزرگسالان است هنگام قرار دادن نوزاد در وان، مقدار از آب آن را روی پوست پشت دستتان بریزید یا آرنجتان را در آب وان فرو کنید تا دمای آب را چک کنید. همچنین دماسنج حمام نوزاد نباید دمای آب را بیش از ۹۰ درجه نشان دهد.

با رعایت این نکات می‌توانید به راحتی نوزادتان را حمام کنید.

مهدکودک دوزبانه ماهبد
هدف ما پرورش کودکانی شاد است.