نوزادان را بخندانیم

ما می‌توانیم نوزادان را به راحتی بخندانیم. نوزادان و کودکان چند ماهه علاقه‌ی خاصی به خندیدن دارند و صدایی که هنگام خندیدن از خودشان در می‌آورند برایشان بسیار جالب است. شما با چند حرکت ساده می‌توانید موجب خنده‌ی آن‌ها شوید، این حرکات علاوه‌بر شاد کردن نوزاد موجب پرورش مهارت‌های شناختی او می‌شود. اگر شما هم دلتان می‌خواهد با نوزادان ارتباط برقرار کنید و آن‌ها را بخندانید حتما از یکی از موارد زیر کمک بگیرید.

 

شکلک‌ درآوردن برای نوزاد

شما می‌توانید با قرار دادن یک تابه روی سرتان و تغییراتی که در ظاهرتان ایجاد می‌کنید باعث خندیدن نوزاد شوید. شکلک درآورن برای نوزاد و تغییر دادن حالت صورت به حالتی که برای او جالب باشد. این تغییرات ظاهری برای نوزادان ۶ ماهه کاربرد بیشتری دارد چون آن‌ها بهتر از قبل تغییرات را احساس می‌کنند.

 

نمایش‌های ساده برای نوزاد

شما می‌توانید برای اجرای این نمایش از عروسک‌های دستی استفاده کنید و با تغییر صدای خود توجه کودک را جلب کنید و با حرکات غیر منتظره او را غافلگیر کرده و بخندانید.

 

صداهای خنده‌دار از خودتان درآورید

برای خنداندن نوزاد کافیست صداهای عجیب و غریب از خودتان درآورید، آواز بخوانید یا صدای حیوانات را تقلید کنید، این صداها اکثر مواقع موجب خندیدن نوزاد می‌شود اما دقت کنید که صدایتان نوزاد را نترساند چون مطمئناً او به جای خندیدن، گریه خواهد کرد!

 

حرکات بدنی با لمس کردن نوزاد

این نوع بازی‌ها یک نوع پیوند فیزیکی بین شما و نوزاد برقرار می‌کند که موجب شادی و خنده‌ی او می‌شود. برای خنداندن نوزاد می‌توانید از این حرکات کمک بگیرید: دست و پای نوزاد را به آرامی تکان دهید و با او حرف بزنید، نوک انگشتانتان را به آرامی روی گونه‌ی نوزاد بکشید، دستان و شکم او را ببوسید و بینیتان را به بینی او بزنید.

تمام موارد بالا به شما کمک می‌کند تا با نوزادان ارتباط خوبی داشته باشید اما فراموش نکنید گاهی اوقات نوزادان هیچ تمایلی به بازی کردن با شما را ندارند، پس در این مواقع کمتر سر به سرشان بگذارید!

مهدکودک دوزبانه ماهبد
هدف ما پرورش کودکانی شاد است.